عنوان الموضوع : رواية (الفيلا المسكونة ) -روايات رائعة
مقدم من طرف منتديات نساء الجزائر
رواية (الفيلا المسكونة )
هااااي ازايكم يا احلى اعضاء انا غبت عن المنتدى من فترة بس انا رجعتلكم والفت رواية رعبية طبعا لعشاق الرعب
القصة :
في عائلة متكونة من ام واب وبنتين ( زينب و هاجر ) زينب و هاجر اختين بيحبوو بعض جدا ميقدروش يتخلوو عن بعض ولا يفترقو بزينب عمرها 25 سنة و هاجر 17 سنة و زينب خلصت جامعة و هتبدأ تشتغل بس الشغل طلع بعيد عن بلادهم يعنى هتفترق عن اهلها سنة تقريباً
على الفطار
زينب : حكتلهم على الشغل واقنعتهم
الاب : ولكن يا بنتى انتى مش هتخافى وانتى فى بلد بعيدة
زينب : هههههههه لا يابابا بس بجد هتوحشوونى
هاجر : انا هاجي معاكى , وهاجر كانت وقتها ف الاجازة يعنى مش ف فترة دراسة
الام : بطلى هبل
زينب : اه صح انتى ممكن تيجى ليه متجيش يا ماما
الام: انت رأيك ايه
الاب : والله هما اخوات وميقدروش يفترقو عن بعض وانتو عارفاهم
المهم بعد اقناااع طويييل وافقو الام والاب و البنتين سافرو وكانت زينب مأجرا فيلا جميلة وكبيرة و مفروشة لما دخلت هاجر الفيلا عجبتها جدا
هاجر : وااااااو الفيلا جميلة جدا
زينب : عيونك الجميلة
هاجر : انا تعبت اووى من السفر انا هروح ارتاح شوية فين غرفتي
زينب طلعت للقسم الثاني عشان تشاور على اوضت هاجر وبليل على حوالي الساعة 12 على العشاء
زينب : اي رئيك بغرفتك والمكان والفكرة
هاجر : حلوووة وايد
زينب : شوفتى انا مش سهلة هههههههه
هاجر : اكيد طبعا ههههههه
الصبح راحت زينب الشغل و سابت رسالة لاختها وراحت الشغل
صحت هاجر من النوم واعدت تدور على زينب بس ملقتهاش فشافت الورقة مكتوب فيها " انا ف الشغل متقلقيش عليا انا هرجع ع الساعة 2 كدا اانا عمللك الفطار ف المطبخ لو جعانة افطري " كانت هاجر مش بتحب المغامرات ابداً وكانت بتخااف جدا المهم راحت فطرت واعدت قدام التلفاز بس ملقتش حاجة مسلية قامت الجنينه شوية فشافت بنت بتلعب و بتقتف من زهور الحديقة راحت اتعصبت هاجر وقالتلها : انتى بتعملى ايه ف حديقة فيلتى يله امشى من هنا بدال ما اضربك
البنت وجهها اتغيير فخافت هاجر ودخلت الفيلا وراحت تكلم اختها لكن الشبكة واقعة
المهم هاجر قررت انها متخافش و تبق شجاعة قعدت هاجر تستنى اختها
وبعدين اختها جت وحكتلها هاجر ع البنت
زينب : ههههههه بس انتى بتعملى عقلك بعقل طفلة لييه ؟؟
هاجر : ماهو بصراحة مش عايزه حد ييجى جنب الفيلا
زينب : هههههههه طيب تعالى سعدينى عشان اعمل الغدا
على الغداء
كانت زينب و هاجر بيتكلمو شوية وفجأة النور قطع راحت زينب تقول لهاجر انا هروح اجيب شامعة هاتى انتى الولعة راحت هاجر تجيب الولعة و مشت وراه زينب وفجاة النور جه زينب اتفأجت لما لقت هاجر قاعدة ع السفرة
زينب : ايه ده انتى مش كنتى ورايا ازاى لحقتى تقعدي !!!!
هاجر : نعم كنت وراكى امتى داا !!
زينب : لما قولتلك هاتى ولعة وانتى جبتيها ومشيتى ورايا
هاجر : هههههه بطلى هزار بئة انتى قولتى خليكى مكانك انا هقوم اجيب شمعة
زينب خافت جدا طب يا ترا مين الى كان ورايا ومين الى ادانى الولعة المهم قالت اكيد هى بتهزر
ف صباح اليوم التالى
صحت هاجر و زى المعتاد فطرت و اعدت بالجنينة شوية لكن شافت حاجة غريبة جدا !!!
لو عايزين تعرفو ايه هو استنو الجزء الثاني بس عايزة تفاعل الاول و انزله
>>>>> ردود الأعضـــــــــــــــــــاء على الموضوع <<<<<
==================================
انا بجد زعلانة منكم اوووى مفيش حتى ولا رد تقولو حلو ولا وحش
__________________________________________________ __________
__________________________________________________ __________
__________________________________________________ __________
__________________________________________________ __________